Einde komt in zicht - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Dekker - WaarBenJij.nu Einde komt in zicht - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Dekker - WaarBenJij.nu

Einde komt in zicht

Door: dekkera

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Juni 2011 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal,

Hier weer even een kort berichtje van mij. Wordt de laatste, want maandagochtend vlieg ik terug. Dinsdagochtend kom ik dan aan in Nederland. Ik ga het hier wel missen allemaal, maar het is ook wel weer fijn om naar huis te gaan en om iedereen weer te zien.

Ik zal nog even kort beschrijven hoe me laatste weken eruit zagen! Een paar weken terug zijn we in het weekend naar de Quilotoa geweest. Dit is weer een kratermeer. Hier kon in 4 uur omheen lopen of een half uur naar beneden een kleine 2 uur omhoog. Wij zijn naar beneden gelopen. Heel erg mooi weer! Tocht omhoog was best zwaar maar zeker de moeite waard!

Die zondag eerst met z’n alle uit eten geweest en daarna naar het casino. Gaat hier iets anders dan in Nederland. Bij binnenkomst hoef je je niet te legitimeren en drinken en sigaretten zijn gratis. Er werd alleen geen alcohol geschonken…. Nergens trouwens op zondag. Dit is sinds een half jaar een regel. Weet niet helemaal waarom. De één zegt omdat zondag een familiedag is maar ik heb ook gehoord dat door deze regel het ziekteverzuim op maandag veel lager is…..

Zoals jullie weten bij ik vorige week naar de Galapagos eilanden geweest. Dit was echt super. Eerst 2,5 uurtjes met het vliegtuig en vervolgens naar de catamaran. We waren met 8 personen. 4 oudere mensen en nog 3 van mijn leeftijd.
Iedere dag gingen we naar een ander eiland waar we aan land gingen om verschillende dieren te bekijken. Heel bijzonder allemaal. Ook hebben we iedere dag gesnorkeld. Zeeleeuwen zwemmen dan heel dichtbij en we hebben ook een haai gezien! Hier schrok ik wel een beetje van maar wel gaaf om gezien te hebben. Ook waren er hele mooie vissen en schildpadden.
Voor de rest op de boot gerelaxt en de laatste avond een paar borreltjes gedronken in een discotheek om de 5 dagen af te sluiten.

Afgelopen weekend was een beetje een flop. We willen bananan en cacao plantages bezoeken. We hadden een folder mee en de bus gepakt. Daar in de buurt wist niemand waar het was. Niet meer gevonden dus en dus de bijna de hele zaterdag alleen maar in de bus gezeten....

Verder weer veel leuke stapavondjes gehad! Zelf nog een oerhollandse avond! Op een maandagavond hadden we een afscheidsavondje van de oom en broertje van Kailey. We gingen naar de Corner Pub. Dit is de kroeg van Leo, een belg. Hier komen ook vaak Nederlanders die hier wonen. De hele avond heerlijk Nederlandse muziek geluisterd en bier en shotjes gedronken. Ouderwets gezellig dus!

Ook zijn we een avondje naar de bios geweest en heb ik weer meegedaan met een pokertoernooi. Niet gewonnen maar wel erg gezellig met de Nederlander die hier wonen.

Nog 3 dagjes werken en dan zit me stage erop. Me stagebegeleider is er g tevreden over het resultaat en me inzet. Thuis moet ik nog wel aardig wat werk verzetten om alles af te ronden maar dat is niet erg. De meiden van kantoor gaan me erg missen zeggen ze de hele tijd en vrijdag na het werk hebben ze iets voor me georganiseerd. Geen idee wat, maar wel heel erg leuk om op die manier afscheid te nemen.
Van het weekend nog leuke dingen doen met Iris en Nikki en dan maandag naar huis.
Deze 3 maanden waren helemaal top. Veel geleerd, leuke mensen ontmoet en heel veel leuke en gave dingen gedaan!

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties en ik zie jullie in Nederland!

Liefs Anne

Tot slot nog wat wist je datjes over Ecuador:
- WJD als je de mensen hier op straat iets vraagt, ze je altijd antwoord zullen geven… Ook als ze het goede antwoord niet weten?! No se, is geen optie…. Je weet dus nooit of je de goede kant op wordt gestuurd als je naar de weg vraagt.
-WJD het hier een ongeschreven regel is dat wanneer de man en de vrouw naast elkaar over straat lopen, dat de man aan de weg kant moet lopen. Dit is beter voor de vrouw, want zo ademt zij minder uitlaatgassen in…..
- WJD de files in Nederland niks voorstellen als je het verkeer hier hebt meegemaakt.... Het is zelfs zo dat er een regel is ingesteld dat iedere auto 1 dag in de week niet mag rijden. Alle auto’s hebben een nummer en voor bijvoorbeeld nr. 1 is er een rijverbod op maandag.
- WJD In Nederland de helft minder bussen kunnen rijden…. Als ze er net zoveel mensen instoppen als hier…
- WJD de bowlingballen hier niet rond zijn, de discoverlichting op de baan is vervangen door TL-balken en dat je zelf moet kijken hoeveel kegels er om liggen…..

• 01 Juni 2011 - 16:18

Je Zusjes:

Hoi An!

Wat een leuk verhaal weer. Je gaat het vast wel missen daar. Het is super snel gegaan die drie maanden, straks weer de keiharde realiteit van het echte leven ;-) Leuke wist-je-datjes. Groetjes uit het heerlijk warme Uppsala en we spreken je nog wel voordat je weg gaat.

Ha det så bra! Vi ses!

Hejdå je zusjes

• 01 Juni 2011 - 20:47

Ome Kees:

Dat is snel voorbij gegaan maar volgens mij voor een jaar ervaring opgedaan en veel plezier gehad.
    Hopelijk valt het afscheid daar niet
    te zwaar en een goede terugreis.
    Zie je weer snel.

Groetjes

ps. Ook weer leuke foto''s
    ook die oma heeft gehad

• 02 Juni 2011 - 07:54

Ruud Vlaar:

Top verlag weer Annie!

Ik vraag me nu alleen af of je nog een paar doelstellingen behaald hebt...???

* Salsa dansen
    * Vloeiend Spaans spreken

Maar goed, daar komen we wel achter. Als ik ook weer terug ben :p!

X Ruud

• 02 Juni 2011 - 23:05

Kailey:

Heej Anne,
    Alvast een goede terugvlucht en we zien ons in Nederland.
    Je wist je datjes zijn voor mij nog leerzaam haha dat van die uitlaatgassen wist ik niet haha

xxx

• 03 Juni 2011 - 18:41

Sanne:

TOT volgende week!!!
    Liefs mij

• 05 Juni 2011 - 12:52

Imke:

Hee Anne!

Geniet nog even van je laatste dagje en tot snel :D

Goede reis!!

xx