Aankomst! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Dekker - WaarBenJij.nu Aankomst! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Dekker - WaarBenJij.nu

Aankomst!

Door: dekkera

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 Maart 2011 | Ecuador, Quito

Na 16 uur in het vliegtuig en 2 tussenstops ben ik veilig aangekomen in Ecuador! Het viel eigenlijk best wel mee. Misschien ook wel, omdat je van tevoren weet dat het heel lang gaat duren. In het vliegtuig zat ik naast 2 vrouwen. Eén uit Frankrijk en één uit Spanje! Wel leuk mee zitten teuten. Heb weinig geslapen maar eigenlijk nog niet moe. Zal straks wel komen denk ik.

Bij jullie is het nu 6 uur ’s avonds maar hier is het nu 12 uur ’s middags. Om half 10 ben ik geland en daar werd ik opgewacht door Jeroen, me stagebegeleider. Nederlandse jongen die een paar jaar terug dezelfde opleiding als mij gedaan heeft maar dan in Den Bosch. Bij het vliegveld hebben we een taxi gepakt naar me hostel. Ik was van tevoren al een klein beetje gewaarschuwd dat me hostel midden op een berg staat, maar het is echt een gigantische steile helling! Bijna net zo erg als de Cauwberg in Valkenburg. Degene die een paar jaar terug mee waren op vakantie weten hoe stijl deze was! Wordt kuiten kweken dus! Als het veel geregend heeft komen de taxi’s de berg niet op, omdat het dan te glad is dus dan wordt je gewoon beneden afgezet. Me kamers is niet heel groot maar er valt op zich wel mee te leven. De rest van het hostel ziet er op uit. Groot dakterras, mooie keuken en er verblijven veel Nederlanders. Zal binnenkort foto’s maken en op de site zetten.

Nadat we me koffers bij me hostel afgezet hebben heeft Jeroen me een klein gedeelte van de stad laten zien. Het is echt mega hier! Je komt van alles tegen. Oude wijken met veel keulen in de weg, maar het echte centrum is heel modern met hele hoge gebouwen enzo. Ik zit nu in het hoofdkantoor van het bedrijf waar ik de komende tijd veel bezig zal zijn aan me project. Een heel erg mooi en modern kantoor op de 6e verdieping van de in totaal 24 verdiepingen. Je komt hier alleen niet zomaar binnen. Bij de deur staat een bewaker en alleen met een pasje kom je hier binnen.

Het is in Quito niet overal even veilig maar in het centrum waar ik het meeste zal komen hoef ik me overdag geen zorgen te maken. ’S Avonds moet ik gewoon altijd een taxi pakken. Kost heel weinig en er rijden er heel veel. Ben vandaag al 4 keer in een taxi gestapt. Jeroen gaat straks alle adressen opschrijven waar wel eens heen moet zodat ik die kan laten zien aan de taxichauffeur. Deze mensen spreken allemaal geen woord Engels…. De 4 meiden op kantoor gelukkig wel dus daar kan ik gemakkelijk mee communiceren.

Net ook langs me Spaanse school geweest. Hier begin ik maandag met lessen Spaans. Ik krijg les in een groep, wat eigenlijk wel net zo leuk is, want dan ontmoet ik ook gelijk veel mensen. Bij deze school worden ook allemaal activiteiten georganiseerd. Zo heb ik maandag al me eerste salsales met mensen die ook op Spaanse les zitten. Ook worden er uitstapjes georganiseerd naar markten om daar ook Spaans te leren spreken. Het zal mij toch benieuwen. Geen idee of ik het een beetje snel onder de knie heb. In eerst instantie ga ik 2 volle weken, 4 uur per dag op les. Daarnaast moet ik in me hostel huiswerk maken. Na deze 2 weken gaan we kijken op wat voor niveau ik zit en of ik nog een week extra nodig heb. Daarna ga ik evengoed 1 dag in de week op les maar dan krijg ik privéles. De andere 4 dagen ben ik dan bezig met me project. Weet nog niet helemaal precies wat ik ga doen maar daar gaan we morgen een planning voor maken.

Gaat goed dus hier! Ben helemaal onder de indruk van alles wat ik in dit kleine tijdje al gezien heb. Denk ook dat ik veel leuke dingen ga beleven. Weet al waar de Hollandse kroeg zit en andere leuke kroegjes zijn. Het schijnt dat ik binnenkort ook poker les krijg van Jeroen, want in een kroeg doen ze dit vaak met allemaal Nederlanders. Verder heb ik al allemaal tips gehad over uitstapjes die ik moet gaan maken. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Anne



  • 10 Maart 2011 - 18:04

    Janouk:

    Hey! Ben blij dat je goed aangekomen bent. Klinkt al goed allemaal. Jij gaat je wel vermaken daar! En als je weer thuis bent... wil je mij dan de salsa leren? Xx Janouk

  • 10 Maart 2011 - 18:49

    Ome Piet:

    Hoi Anne,

    Je hebt al veel gezien in een dag tijd.
    Als ik het zo lees ga je het nog druk krijgen maar gelukkig dus genoeg leuke dingen te doen.
    Leuk dat je een dagboek bijhoudt.
    Succes met je project en je Spaans en geniet ervan.

    PS Je hoeft mij geen Salsa te leren.

  • 10 Maart 2011 - 19:35

    Menna:

    Hey An,
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad! Volgens mij ga jij een super leuke stage tegemoet. Heel veel suc6 en hoop dat je gauw foto's op je site hebt!!!

    liefs Menna

  • 10 Maart 2011 - 19:39

    Ome Kees:

    Is salsa niet een sausje voor over de taco?
    Als het een dans is hoef ik ook niet.
    aan het lezen heb je te kort tijd.
    Heel veel plezier daar en geniet er van.
    En leuk dat we het zo kunnen bijhouden wat er daar gebeurt.

    tot schrijfs

  • 10 Maart 2011 - 19:47

    Big Brother:

    Hey!

    Mooi dat de reis mee viel en hoop dat de eerste paar weken snel wennen. we weten meteen al veel van je daar, dus je verhalen hoeven niet veel langer te worden:p (neem geen voorbeeld aan Ruud). succes daar, of zoals ze in Equador vaak zeggen: Prosperidad es grapador. ik ga nu de tv veroveren voor ajax en we spreken mekaar weer.

    groeten Niels


  • 10 Maart 2011 - 20:08

    Alida:

    Klinkt goed annie!! Veel plezier, en alvast succes met je spaanze les!
    xx Ali

  • 10 Maart 2011 - 21:34

    Elles:

    Hee An!! Ik zag net dat ik je gemist het op skype maar je was niet meer online. Mooi dat je reis goed verlopen is, hoorde al weer dat je gebeld had. Maar heel veel plezier daar en we spreken elkaar snel weer!! En trouwens.. het is niels niet gelukt hoor met de tv ;) ik heb mooi de mol gekeken. x Elles

  • 10 Maart 2011 - 21:39

    Carla En Siem:

    Hoi Anne,

    Mooi dat de reis meeviel! Je bent al lekker aan het inburgeren. Sterkte met de Spaanse les, en geniet van alles!
    groetjes, C&S

  • 10 Maart 2011 - 22:04

    (tante) Agatha:

    Hoi Anne,

    wat een gezellig verslag! Dankzij jouw duidelijk verhaal kan ik mij een heel goed beeld vormen van wat je doet.
    Wij zijn nu de Mol (opgenomen) aan het kijken. Da's pas vaag, want wie is de mol??

    Geniet lekker daar en verleer vooral het westfriese taaltje niet met al dat spaans.

    groetjes uit Wognum

  • 11 Maart 2011 - 03:23

    Ruud Vlaar:

    Ha die Anne, tsjoh zit ze ook zomaar een end van huis! :p
    Leuk hoor! Ga vooral niet te veel met Nederlanders om daar, dat is mijn tip! De beste manier om de taal goed te gaan beheersen is gewoon met de bevolking mee te gaan. Ik probeer de Nederlanders ook zoveel mogelijk te vermijden en dat lukt me aardig moet ik zeggen. En dat resulteerd dan ook in een pittige mondelinge vooruitgang in mij Engels. Al zal dat met "Spaans" wel even anders wezen...:p Maargoed je gaat een mooie tijd tegemoet! Geniet ervan, voor je het weet zit je weer thuis!

    X Ruud

  • 11 Maart 2011 - 04:50

    Michiel Dijksterhuis:

    Hai Anne,

    Goed om te horen dat je heel bent aangekomen!
    Ik ben benieuwd wat je de komende 87 dagen allemaal gaat zien en beleven!
    In ieder geval alvast heelveel plezier en genit ervan!

    Gr, Michiel (je stage begeleider uit Nederland ;-)

  • 11 Maart 2011 - 07:25

    Fred:

    Goed te horen dat alles goed is verlopen. Veel succes en plezier!

  • 11 Maart 2011 - 09:09

    Anneke Groothuis:

    Heel veel sterkte met je cultuurschokken de komende tijd en dank dat ik ook effies mee mag kijken in je dagelijkse belevenissen!
    Adios senorita!


  • 11 Maart 2011 - 09:35

    Annabelle Vermeulen:

    *jaloers....*

    super tof dat het je uiteindelijk gelukt is om in het buitenland stage te lopen! Ben benieuwd naar je reisverslagen en foto's, het klinkt super!

    Xx
    Annabelle

  • 11 Maart 2011 - 16:45

    Fredje:

    ziet er goed uit maar let wel op met dat pokeren, en allemaal nederlanders kan ook een hele linke avond worden. have funn mazzl IK

  • 11 Maart 2011 - 19:28

    Saskia:

    Hoi Anne,

    Wat een leuke verhalen zeg! Goed begin als ik het zo lees.
    Leuke reactie van de gebroeders Koppes ook. Soepele heupen zitten schijnbaar niet echt in de familie. Of jij moet het tegendeel bewijzen! Ik ben benieuwd ;-)

    In ieder geval heel veel plezier en succes met alles daar!

  • 11 Maart 2011 - 21:31

    Sanne:

    Hey Anne,
    Gelukkig ben je veilig aangekomen. Ik zat donderdagochtend met inge in de auto naar het werk en toen zeiden we al als wij klaar zijn met werken is anne als het goed is geland!!

    Je hebt al een lang verhaal getypt leuk om te lezen en vooral lekker dat je het nu al naar je zin hebt....

    Ik ben erg benieuwd naar wat je allemaal gaat mee maken! Ik zal het bij gaan houden. Het is trouwens lekker dat we daar een mail over krijgen!
    Ik zal van de week skyp nog even proberen te instaleren...

    Ik lees dat je nou al een paar keer met jeroen op stap bent geweest maar is het een beetje een leuke jongen? :p

    Nou heel veel plezier, suc6 en doe voorzichtig

    Dikke kus Sanne

  • 13 Maart 2011 - 08:14

    Terry En Chantal:

    Hallo Anne, wat een verhaal al! Dat beloofd wat voor de komende tijd! We zullen de mail in de gaten gaan houden.
    Salsa dansen lijkt ons al echt iets voor jou, we zijn erg benieuwd naar je kunsten als je terug bent.
    Veel succes met je project en veel plezier daar!
    Adios en hasta la vista!!
    Groeten Terry en Chantal

  • 13 Maart 2011 - 11:33

    Gerdien:

    Hey An!

    Klinkt er goed allemaal wat je gaat doen! Vermaak je en geniet van alle indrukken!

    Liefs

  • 14 Maart 2011 - 18:38

    Sil:

    hey anne,
    helemaal top dus , nou ben benieuwd naar het vervolg .
    heel veel succes daar.
    liefs sil

  • 14 Maart 2011 - 18:46

    Cynthia:

    Heej An! Goed om te horen dat alles goed is gegaan :) Klinkt allemaal gezellig en fijn dat je zoveel mogelijkheden heb om mensen te ontmoeten.
    In NL gaan we dus samen salsafeestjes onveilig maken he!
    Liefs Cynthia

  • 17 Maart 2011 - 08:26

    Lisette:

    Heey Anne,

    leuk om je verhaal te lezen. Het klinkt allemaal super. Als jij en cyn naar een salsafeestje gaan in NL ga ik wel mee;)

    Geniet er van!

    Liefs!

  • 21 Maart 2011 - 17:30

    Ali:

    Zolang we geen update krijgen, ga ik der maar vanuit dat je het veel te druk heb met leuke dingen doen??
    xx

  • 22 Maart 2011 - 19:11

    Rik:

    Hey anne,
    goed vooruitzicht lees ik, geniet ervan hier is het nu ook prachtig weer, gewoon met je t-shirt buiten overdag. ik zie dat het bij jullie regent haha
    veel plezier daar en niet met zo'n bosneger terug komen hoor haha
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Projectstage Ecuador!

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2011

Einde komt in zicht

11 Mei 2011

Strand, papalacta, koninginnedag en guamote

21 April 2011

Pululahua, Tena en Banos

29 Maart 2011

De tijd vliegt

10 Maart 2011

Aankomst!
Anne

Actief sinds 11 Feb. 2011
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 13291

Voorgaande reizen:

30 Maart 2012 - 18 April 2012

Rondreis Amerika

09 Maart 2011 - 07 Juni 2011

Projectstage Ecuador!

Landen bezocht: