Strand, papalacta, koninginnedag en guamote - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Dekker - WaarBenJij.nu Strand, papalacta, koninginnedag en guamote - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Dekker - WaarBenJij.nu

Strand, papalacta, koninginnedag en guamote

Door: dekkera

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Mei 2011 | Ecuador, Quito

Hoi allemaal,
Hoe is het bij jullie? Mooi weer en ik mis niks…?!?

Hier is het weer gelukkig ook een stuk beter geworden. Geen regen meer en regelmatig een zonnetje. Toch leuk om naar buiten te kijken en de zon schijnt…

Me vorige verhaal ben ik geëindigd met te vertellen dat we het paasweekend naar de kust zijn gegaan. Moet zeggen, dit is erg goed bevallen op de terugreis na:
Goede vrijdag waren we vrij. Eerst zijn we naar een paasritueel geweest in Quito zelf. Dit wordt de processie genoemd. Ik weet niet helemaal hoe ik het moet verwoorden, maar deze processie is een soort van hele lange optocht van mensen die willen/moeten boeten voor dingen die zij gedaan hebben. Ze liepen allemaal in paarse koekoeksclan pakken en pijnigde zichzelf. Hoe erg ze zichzelf pijn deden hing af van hetgeen wat ze gedaan hadden. Veel liepen de hele tocht met een groot kruis van hout of boomstammen op hun nek. Anderen sloegen zichzelf met brandnetels of een touw. Weer andere hadden een ijzeren bal om hun enkels of ze liepen met een houten paal in hun nek. De meeste liepen ook nog eens op blote voeten. Heel apart om te zien allemaal. Zeker, omdat al deze mensen vrijwillig mee liepen en dat het als een eer gezien wordt als je mee loopt. Ze moeten er zelfs wat voor betalen…..

Maargoed, na deze cultuurochtend in de bus gestapt richting het strand. Busrit van 8 uur en om een uur of 11 kwamen we aan in ons hostel. Helemaal top! Kamer voor ons 5e, op de 4e verdieping en 5 stappen vanaf het strand. Echt heel gaaf! Eerst maar wat gegeten en een cocktailtje gedronken in een strandtentje. Waren allemaal van die rieten strandtentjes met muziek, net zoals in films zeg maar.
Volgende ochtend op tijd eruit om strandbedjes te bemachtigen. Hele dag heerlijk in de zon gelegen, boekje gelezen, biertje gedronken en wat in de zee gezwommen. Heerlijk! ’s Avonds langs een markt gelopen en maar weer op terrasjes gezeten. Wat een straf! Ik en Nicole hadden een Sex on the beach besteld. Deze waren niet helemaal hetzelfde als in Turkije! Hier was een hele banaan, 2 ronde bolletjes rode meloen en warme witte chocolade aan toegevoegd. Resultaat: serveerster die haar lach niet kon inhouden, 5 meiden in een lachbui en aantal leuke foto’s!
Zondag nog even aan het strand gelegen en om 2 uur terug met de bus. Dit hebben we geweten. Het is ons nog steeds onduidelijk wat de oorzaak nou was maar we hebben er ongeveer 14 uur over gedaan om thuis te komen. (uurtje langer dan me terug vlucht naar huis!) De één zei een ongeluk, de ander dat de politie de weg had afgezet, omdat er te veel verkeer was en nog een ander zij dat er een rotsblok naar beneden was gekomen. Werd een kort nachtje slaap dus, want 2e paasdag was hier geen vrije dag.

Het volgende weekend werd hier ook Koninginnedag gevierd. En dat nog wel van jullie belastingcenten! Haha. Vrijdagavond was het dan zover. We keken er al de hele week naar uit en we hadden dan ook wat kleine oranje attributen aangeschaft. Het feest werd gegeven in een hotel. Daar aangekomen was het rustiger dan verwacht en we waren veruit de jongste. De Guus Meeuwis muziek die we verwacht hadden was er ook al niet. Een Ecuadoriaans bandje… Was allemaal wat tammig en toen iedereen en beetje los kwam was het feest ook ongeveer afgelopen. Iris en ik hadden nog geen zin om naar huis te gaan dus wij zijn met een paar Nederlandse mannen naar een discotheek gegaan. Dit was wel weer erg gezellig!
Deze zaterdag lekker rustig aan gedaan, wat gelezen en wat aan me stage gewerkt. ’s Avonds met z’n alle uit eten geweest bij de Mexicaan en weer met Iris de kroeg in geweest.

Zondag ben ik met Iris en Nikki naar Papalacta geweest. Dit zijn terminale warmwater baden. Dit keer met wel heel schoon water en veel minder mensen dan in Banos. Was echter wel weer een hele rit om er te komen. We hadden in ons hostel gevraagd vanaf welk busstation de bussen gingen. Zij stuurde ons naar het busstation in het noorden wat ruim een half uur met de taxi was. Toen we daar aan kwamen kregen we te horen dat die bussen alleen vanaf het busstation in het zuiden gaan….. Quito is zo groot, dus was nog eens anderhalf uur met de bus voordat we eindelijk in de goede bus zaten. Daarna nog eens 2,5 uur met de bus voordat we daar aangekomen waren. Was echter wel de moeite waard! Heerlijke club sandwich gegeten en heerlijk in de warme baden gezeten. Was pas half 7 ’s avonds dat we in het water lagen dus het was al donker. Dit was wel heel erg mooi.

Afgelopen weekend was er wel weer eentje voor in de top 3! We zijn naar het plaatsje Guamote geweest. De eerste dag zijn we naar de grootst vulkaan van Ecuador geweest. De Chimborazo vulkaan (6310 m). Dit was allemaal door het hostel waar we verbleven geregeld. Een Belgische jongen was onze gids en hij nam ons met een jeep mee naar de vulkaan. Wij achter in de bak van de Jeep en gaan! Stuk door dichte mist, maar toen we bij het loop gedeelte van de vulkaan waren was het beter. Eerst 1,5 kilometer licht omhoog gelopen en vervolgens 250 meter steiler omhoog. Het waaide ook best hard dus was niet zomaar wat. Weer tot 5000 meter gekomen. De vulkaan was wel echt heel erg mooi, ook omdat de zon onder ging! Daarna in het donker weer naar de auto. Was nog wel een spannend autoritje terug, want het stuk omlaag van de vulkaan was zo erg mistig dat we niks konden zien. De gids en de autochauffeur allebei hoofd uit het raam en zo beetje kijken hoe de weg liep. Wel grappig gezicht dus!
De volgende dag hadden we een tocht met paarden geboekt door de bergen en langs huisjes van de lokale bevolking. Dit was echt zo mooi! Hele mooie omgeving, hele aardige mensen en indrukwekkende woonplekken van deze mensen. Paardrijden is nog steeds niet echt iets voor mij maar gelukkig was het allemaal stapvoets. Tocht duurde 3 uur, waarin we heel veel gezien hebben. Was zeker de moeite waard.

Verder gaat het op me stage voorspoedig. Gaat lekker met me opdrachten, erg veel te doen, leuke collega’s en de dagen vliegen voorbij.

Woensdagavond nog steeds vaste prik uitgaansavond en donderdagavond hebben we met 7 meiden salsales. Erg leuk en ook gezellig! Ali, er zijn foto’s van, maar deze zijn niet de moeite waard om te publiceren ;P

22 mei ga ik waarschijnlijk het duurste maar ook de mooiste reisje van me leven maken. Ik ga naar de Galapagos eilanden. Eerst erheen met het vliegtuig en vervolgens mee met een catamaran. Deze vaart ’s nachts naar de verschillende eilanden en overdag gaan we daar dieren bekijken (die alleen daar leven), snorkelen en zonnen. Veel mensen hier zijn er al geweest en zeggen allemaal dat het echt het paradijs is! Witte standen, heel blauw water en hele bijzondere dieren. Zal mij dus benieuwen! In eerste instantie zou ik met een meisje uit me hostel gaan maar zij kan dan nog geen vrij krijgen. Nu ga ik dus alleen. We zitten met 10 mensen op de boot dus ik zal gerust wel leuke mensen ontmoeten. Wel weer een nieuwe uitdaging dus! Daarna nog anderhalve week werken en dan ga ik alweer naar huis. Gaat snel!

In me laatste week ga ik ook nog bij een ander Nederlands bloemenbedrijf kijken. Eén van de eigenaren heb ik leren kennen met Koninginnedag dus dat zal ook wel weer een leerzaam dagje worden.

Heb ik jullie al verteld dat ik cavia gegeten heb? Is hier een heel geliefd gerecht. Kon het dus niet maken om het hier niet te proeven. Heb één hapje geproefd en het is eigenlijk helemaal niet vies. Beetje kipachtig maar dan met een sterkere smaak. Toch beetje raar idee dat je een cavia eet. Foto zegt genoeg denk ik….

Opa en Oma D. kaart is aangekomen hoor! Heb er vandaag ééntje terug gestuurd.

Zo zijn jullie wel weer een beetje op de hoogte van mijn belevenissen hier! Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Liefs Anne

  • 11 Mei 2011 - 20:08

    Koen B:

    Hee Anne!

    Wat een prachtig land! Zo'n vulkaan moet steeds weer mooi zijn om te zien.

    Leuk dat zulke activiteiten kunt ondernemen. Ook al kosten ze wat centen; gewoon doen!

    Hier in NH weinig spektakel volgens mij.

    Tot t volgende verhaal.

  • 11 Mei 2011 - 23:42

    Cynthia:

    Heej An!

    Klinkt en ziet er allemaal weer super uit! Wat gaat de tijd snel he ;)
    Mn zus zei ook al dat die eilanden prachtig waren, dus ben benieuwd hoe jij het ervaar, veel plezier!

    Liefs

  • 12 Mei 2011 - 05:35

    Ome Piet:

    Tijd gaat snel en vooral als er veel te beleven en te zien valt. Zal wel weer wennen zijn als je weer terug bent in Nederland. Effe afkicken. Maar je hebt nog even dus geniet er van.
    Cavia ziet er errreg lekker uit vooral met z'n smakelijk sausje. Ik hou het wel bij de kip.

    Groeten ome Piet

  • 12 Mei 2011 - 07:37

    Gre Schrooder:

    Hoi Anne,

    Leuk verslag van alles wat je daar doe.
    Wat beleef je toch veel daar zeg en wat onderneem je veel.
    Een hele mooie ervaring zo allemaal.
    Geniet er nog maar veel van, want voor je het weet reis je al weer terug naar Nederland.

    Groetjes, Gre

  • 12 Mei 2011 - 08:13

    Ruud Vlaar:

    Woow, "Sweet As" die vulkaan zier er echt gaaf uit! (ik zie uitdagingen :p)

    Leuk dat je een hoop nieuwe dingen meemaakt en ook wat van de cultuur kunt proeven! Zowel letterlijk als figuurlijk!

    Lekker doorgaan zo, en genieten blijven!

    Laters! X Ruud

  • 12 Mei 2011 - 16:09

    Rik:

    hey anne,
    ik heb zo het idee dat je meer vakantie heb dan dat je aan het werk ben haha,
    nog veel plezier he en niet met zo'n bosneger thuis komen hoor haha
    groeten

  • 12 Mei 2011 - 19:33

    Alida:

    annie! Goed bezig, nog lekker paar weken genieten! en je salsa actie fotos zie ik thuis dan wel.. ;)
    xx ali

  • 15 Mei 2011 - 14:07

    Gerda En Theo:

    Hoi Anne,

    heerlijk lijkt me cavia.......

    Kreeg gister tijdens het etentje van opa en oma je reisverslag te lezen.
    Ben blij dat ik kip lust.
    Vanmiddag tijdens de wedstrijd van Ajax Twente om de kampioestitel het web adres van Arjan gekregen en dus gelijk maar even kijken, lezen en reageren.

    wat prachtig allemaal wat je meemaakt. Kom je nog wel aan je studie/ stage toe. Mogelijk hoef je niet zo hard te werken als in Nederland en heb je tijd genoeg om aan je stage te werken. Zal wel goed komen denk ik.
    Even oorkleppen op...... Ajax scoort weer 3-1 nu. Je snapt de spanning bij mijn mannen wel.

    Hé nog heel veel plezier, geniet ervan, tot mails.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Projectstage Ecuador!

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2011

Einde komt in zicht

11 Mei 2011

Strand, papalacta, koninginnedag en guamote

21 April 2011

Pululahua, Tena en Banos

29 Maart 2011

De tijd vliegt

10 Maart 2011

Aankomst!
Anne

Actief sinds 11 Feb. 2011
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 13289

Voorgaande reizen:

30 Maart 2012 - 18 April 2012

Rondreis Amerika

09 Maart 2011 - 07 Juni 2011

Projectstage Ecuador!

Landen bezocht: